Kommunikationskanaler

Klubben kommunicerar på ett flertal olika sätt. Se till att du får den information du ska/vill ha:

• Hemsida: Den officiella informationskanalen, där all viktig information ska finnas. Se till att läsa allt som står där, och säg till om något är oklart! Observera att man kan behöva vara inloggad för att kunna se allt på hemsidan. Logga in med dina inloggningsuppgifter för IOL, genom att klicka på hänglåset i övre högra hörnet på hemsidan.

• E-post: Extra viktig information mailas ut till de adresser som finns i medlemsregistret. Se till att din mailadress är korrekt! Om du får flera mail varje gång beror det på att samma mailadress används för flera medlemmar. Du kan själv uppdatera dina/era uppgifter i IOL.

• Facebook-sida: Ett sätt för klubben att på ett ordnat sätt nå ut till en vidare publik. Här kan endast administratörer göra inlägg. Andra kan "skicka meddelande", men det läses bara av någon enstaka och är inte ett optimalt sätt att kommunicera.

• Facebook-grupp: Här kan alla som vill få en möjlighet att dela och diskutera saker av relevans för klubbens medlemmar.

• Instagram: Ett sätt för klubben att på ett ordnat sätt nå ut till en vidare publik. Här kan endast administratörer göra inlägg.

• Messenger-grupper för de olika träningsgrupperna (och för cruisers): Här sker den snabbare informationen, och diskussioner relaterad till respektive träningsgrupp. Be ledare att de lägger till dig.

• Messenger-grupp för tränare och ledare: För att samordna träningar.

• Messenger-grupper i samband med tävlingar (tillfälliga): Här samordnar vi oss när vi är ute och reser. Be de som skapar dem att lägga till dig.